- Orientace na osobnost dítěte, které ke svému rozvoji potřebuje samostatnost a nezávislost – výchova jako realizace svobody, nikoliv však volnosti
- Posilování vnitřní motivace dítěte k poznávání a učení
- Vlastní samostatná vzdělávací činnost dítěte, vedená jeho zájmem
- Postup dítěte v procesu vzdělávání v souladu se individuálními a vývojovými možnostmi
- Aktivní podíl dítěte na učení se, není jen jeho pasivním příjemcem
- Připravené prostředí zahrnující tradiční didaktické pomůcky a specifický učební materiál, který umožňuje aktivní a individuální práci dítěte
- Učitelé na základě pozorování a diagnostiky dětí reflektují svůj přístup k dětem a vytváří vhodné připravené prostředí
- Práce s chybou a pochvalou, vedení k sebekontrole a sebehodnocení
- Respekt k dítěti
Filozofie školyPatrik Matlak2017-03-05T20:50:52+01:00